De meest gestelde vragen

 

Op welke manieren kan ik mijn huurauto betalen aan Huureenauto.nl?

Wanneer u akkoord bent met onze offerte of direct een auto reserveert, ontvangt u van Huureenauto.nl een reserveringsbevestiging. Deze bevestiging bevat tevens de factuur en een betaallink voor betalen via iDeal, credit card of uw bank. Indien uw huurperiode binnen 10 dagen ingaat, dan betaalt u direct het totaal bedrag. Vindt u huurperiode over meer dan 10 dagen plaats, dan betaalt u 10% aan, en het restant minimaal 48 uur van te voren.

 

Hoe wordt mijn boeking bevestigd?

Wanneer u een offerte bij ons aanvraagt ontvangt u van huureenauto.nl een bevestiging van de aanvraag. Dit is nog geen definitieve reservering. Wanneer u akkoord bent met de offerte, dan gaan wij het voertuig voor u aanvragen bij het desbetreffende verhuurbedrijf. Vervolgens ontvangt u van ons een reserveringsbevestiging, inclusief de factuur. Op dat moment is uw boeking bevestigd.

 

Zijn er wijzigings- of annuleringskosten van toepassing?

Eventuele wijzigingen kunt u kosteloos bij ons aangeven. Houdt u er rekening mee dat dit wel mogelijk van invloed is op de huurprijs. Deze zal op basis van uw wijziging her berekent worden.

Ook annuleren kan tot 48 uur voor aanvang van de huurperiode kosteloos. Dat is een unieke service van Huureenauto.nl. Binnen 48 uur voor aanvang van de huurperiode betaalt u 25 euro aan administratiekosten. Als de huurperiode is ingegaan, is annuleren niet meer mogelijk. Wel kunt u hiervoor een annuleringsverzekering afsluiten voor slechts 25 euro. Dan kunt u, zonder opgave van reden, ook tijdens de huurperiode annuleren.

 

Wat heb ik nodig als ik mijn huurauto ophaal?

Bij het ophalen van het voertuig heeft u de volgende documenten nodig:

  • De voucher die u via Huureenauto.nl per e-mail heeft ontvangen
  • Een geldig rijbewijs van de hoofdbestuurder
  • Een geldig paspoort of ID-kaart van de hoofdbestuurder. (let op: alleen een rijbewijs is dus niet voldoende)
  • Een adresbevestiging van uw thuisadres, bijvoorbeeld door middel van een bankafschrift
  • Een pinpas of credit card op naam van de hoofdbestuurder (t.b.v. de borg)

 

Moet ik ook een waarborgsom betalen?

Ja, op de meeste autoverhuurlocaties wordt u gevraagd om een waarborgsom te betalen. De waarborgsom kan per locatie variëren, maar bedraagt meestal €600,-. Zodra u de huurauto weer conform de voorwaarden inlevert wordt de waarborgsom teruggestort op uw rekening of wordt de reservering op uw creditcard ongedaan gemaakt. 

 

Wat houdt 100% kilometervrij huren in?

Normaalgesproken als u een auto huurt, zit er een aantal kilometers in uw huurprijs, maar rijdt u meer, dan betaalt u een bedrag per kilometer. Niet bij Huureenauto.nl! De huurprijs blijft gelijk, ongeacht de hoeveelheid kilometers die u rijdt. Geen onverwachte kosten voor u dus.

 

Huureenauto.nl verhuurt zelf geen auto’s?

Dat klopt. Wij brengen lokale en regionale verhuurbedrijven samen, zodat u gemakkelijk een auto kunt vinden, tegen de beste prijs en service.

 

Hoe weet ik waar ik mijn huurauto kan ophalen nadat ik gereserveerd heb?

Nadat u betaald heeft, ontvangt u van ons een voucher waarmee u uw voertuig kunt ophalen. Op deze voucher vindt u ook het adres terug van het verhuurbedrijf waar het voertuig voor u klaar staat.

 

Wat zit er allemaal in mijn huurcontract inbegrepen?

In uw huurcontract zit de autoklasse van uw keuze, onbeperkte kilometers, en de WA-, casco-, diefstal- en inzittenden verzekering bij inbegrepen. Brandstof, het beperkt eigen risico, schoonmaakkosten, extra opties (zoals bijvoorbeeld een trekhaak) en een extra bestuurderstoeslag zijn niet inbegrepen.

 

Krijg ik altijd het geselecteerde autotype?

Het voertuig wat u op de website ziet vertegenwoordigt een autoklasse. Als deze niet beschikbaar is, dan heeft de verhuurmaatschappij het recht om u een vergelijkbare auto van een ander merk/type te leveren, waarbij het aantal zitplaatsen, het aantal deuren, het laadvolume en het laadvermogen hetzelfde is.